2051721205 |
Visita formativa a centre. Comunitat d'aprenentatge |
2022-2023 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
16/1/2023 - 31/3/2023 (5 hores) de 9:00h a 13:00h |
|
ESC Joaquim Ruyra |
|
c. Llorer, s/n (L'Hospitalet de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Hospitalet
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
07/01/2023 - 16/01/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La visita a l’escola es divideix en dues parts:
En primer lloc, els Mestres participen a grups interactius (de 8:30 a 10:30 i de 11h a 13h)
En segon lloc, de 13h a 14h, es fa una explicació del per què i del com l’escola va portar a terme la transformació en Comunitat d’Aprenentatge.
Parlem dels canvis metodològics i organitzatius que hem dut a terme.
Fem una explicació de cadascuna de les actuacions educatives d’èxit que hem implementat: treball a partir de grups interactius, tertúlies dialògiques de clàssics universals, biblioteca tutoritzada, model dialògic de prevenció i resolució de conflictes, formació de familiars i formació dialògica del professorat.
Per últim, també parlem de l’avaluació: l’avaluació compartida amb mestres i alumnes; instruments que ens ajuden a avaluar; l’avaluació entesa com a eina que permet a la comunitat educativa portar a terme una reflexió conjunta i una posterior presa de decisions.
Val a dir que cada una de les visites s’adapta a les demandes de cada escola. Tots participen en grups interactius però després es fa la devolució depenent dels interessos dels assistents.
|
| |
Objectius |
- Conèixer els grups interactius participant a l’aula.
- Conèixer els principis teòrics i les bases científiques d’una Comunitat d’Aprenentatge.
- Conèixer els aspectes metodològics i organitzatius propis d’una Comunitat d’Aprenentatge.
- Familiaritzar-se amb les diferents actuacions d’èxit pròpies d’una Comunitat d’Aprenentatge.
- Compartir les eines d’avaluació interna que ens ajuden a regular el procés d’ensenyament-aprenentatge.
|
| |
Continguts |
- Organització de l’aula (grups interactius)
- Organització de l’escola per facilitar la implementació de les Actuacions Educatives d’Èxit.
- Trets característics de cadascuna de les Actuacions Educatives d’Èxit.
- Rubriques i criteris d’avaluació.
|
| |
Formador/a |
Miquel Charneco Osete
|
| |
Avaluació |
- Es fa una avaluació qualitativa en acabar la visita amb els mestres assistents. Es demana la seva opinió envers la visita i aspectes a destacar i millorar.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència i participació activa a la sessió
|
| |
E-mail |
crp-hospitalet@xtec.cat
|
| |
|
|